Za hranicí komfortní zóny

Zastávám názor, že všechno jde, když se chce a máte odvahu. Občas mě pro to lidé považují za hloupou, naivní a příliš mladou holku, která má zkreslené představy o světě.

Vždycky jsem se hrozně těšila až budu "velká" a budu moct na brigádu - když si člověk vydělává sám je to přece tak osvobozující!

Věková hranice odbila a asi týden po mých narozeninách jsem měla první pohovor.

Strávila jsem hodiny na inzertních webech, pročetla stovky inzerátů a z toho všeho si vybrala jeden jediný, na který jsem odpověděla. A vyšlo to.


Když mě v patnácti přijali do mé první "práce", absolutně jsem nevěděla, do čeho jdu. Myslela jsem, že servírování není žádná dřina a  je to vlastně legrace.

Není.

Nevěděla jsem vůbec nic - jak se točí pivo, jak se prostírá stůl, jak se objednává jídlo, jaká existují vína ani jak se dělá cappuccino.

Prostě jsem najednou vylezla ze své komfortní bubliny a neuměla vůbec nic. Z mé vyhřáté postele plné drobků z maminčiných povidlových koláčků jsem najednou skočila rovnou do 4* hotelu, kde jsem měla dělat servírku a recepční a měla najednou obrovskou zodpovědnost. 


Najednou po mě chtěli všechny ty věci, které jsem jsem neuměla a já měla na výběr - buď se na to vykašlat a vzdát se svých představ, jak ležím zavalená v penězích nebo se to všechno prostě hodně rychle naučit.

Prostírala jsem stoly, točila limonády, míchala drinky, dělala poháry a obsluhovala české i zahraniční zákazníky, přestože moje konverzace v angličtině byla příšerná a schopnost domluvit se v němčině nulová. A všechno jsem to, ani nevím jak, zvládla. Asi protože mi nic jiného nezbývalo a já prostě musela.

Když se na to všechno zpětně podívám, nevím, jestli bych do toho šla znovu. Plná restaurace hostů a vy si musíte pamatovat kdo co chce, nachystat všem těm lidem pití, komunikovat ve třech jazycích, roznášet jídlo, když neumíte nosit víc než dva talíře a všichni ti lidé čekají a vy je nesmíte nechat čekat. Do toho o servírování nevíte vůbec nic, všechno kolem vás je nové a vy musíte rychle reagovat a improvizovat.

Nebudu lhát - jednou jsem se tam natvrdo rozbrečela. Měla jsem pocit, že na to nemám a že to nezvládnu. Měla jsem chuť to vzdát, ale nevzdala. Nikdy jsem to nevzdala.

Byl to hodně rychle rozjetý vlak a já do něj s bláhovou nevědomostí a představou, jak je všechno skvělý, skočila. A ono to vlastně je skvělý, když se to všechno naučíte.

Nelituji toho a nikdy nebudu. Práce mě bavila a chodila jsem tam ráda. Byla to skvělá zkušenost, která mě naučila spoustu věcí a dala do života dost dobrou lekci.

Tehdá mi nikdo z rodiny ani přátel nevěřil, že to myslím vážně a že to dokážu. Pamatuji se na jeden rozhovor s nejlepší kamarádkou:
NK: "Co děláš zítra?"
J:"Mám směnu."
NK:"Cože? Kde?"
J:"V tom 4* hotelu ve městě."
NK:"To ti nevěřím, Radko."

A taky nevěřila, než jsem ji do podniku pozvala na kafe.

Doma mi to ještě den před nástupem rozmlouvali, jestli si myslím, že je to dobrý nápad a ať se radši ještě pořádně rozmyslím.

Všem těm lidem bych dnes vzkázala jediné: Nejsem to já, kdo má mylné představy o světě, ale vy. Protože když něco budete chtít a budete schopní pro to něco udělat, dokážete to. Říká se, že svět není továrna na splněná přání. Je. Stačí mít fantazii, odvahu a více věřit svým snům.

Nakonec bych ještě řekla jednu věc:

Nebojte se neznámeho - naopak. Vrhněte se do toho pohlavě. Často to totiž budou ty nejcenější vzpomínky a zkušenosti, co v životě získáte.

Opravdový život začíná za hranicí tvý komfortní zóny.

Mějte se krásně, věřte a přejte si. Nic není nemožné.
Raddy ♥






Komentáře

  1. Páni, krásnej článek! Sama bych nějakou brigádu chtěla, ale u nás je od 15ti let tak mekáč :D
    Tak ještě pohledám a uvidím :)

    OdpovědětVymazat
  2. Titanium Ore Terraria (Batteries - Tile Art
    Download our free rocket league titanium white octane tileset for Tile Art in Tile Art. ford escape titanium for sale Create custom tileset icons. where is titanium found Use them for tile art titanium dog teeth implants projects titanium drill bit set and get your favorite Tile Art

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda,když zanecháte komentář ♥

Oblíbené příspěvky